lördag 2 januari 2010

500. Igen.

För ganska exakt ett år sedan hade jag ett inlägg i min gamla blogg som jag kallade 500. Inlägget alltså, inte bloggen.
"Visst är det väl härligt med alla dessa syftningsfel?" utbrast han äppelkindat i så hurtig och positiv anda - och samtidigt understrykande saken genom att gång på gång göra tummen upp - att hans åhörare unisont smygkräktes av överväldigande men fullt förståeligt äckel.
I alla fall: då handlade det om kB, och var helt enkelt ett stöddigt påpekande om att jag nu minsann nått till ungefär halva storleken av mina tidigare böckers totala filstorlek. Japp, det var verkligen en sak att fira.
I klartext betydde det att jag skrivit ungefär 100 boksidor. Kanske inte det sämsta, men å andra sidan inte så mycket att skryta med heller...

Nu däremot, finns det ett sprillans nytt 500-jubileum att fira. Nämligen det att min kommande bok just denna dag omfattar 500 sidor oredigerad och tämligen rå text. Vilket uppskattningsvis innebär att 100 - 200 sidor återstår innan jag nått slutet på historien.

Men 500 är det alltså idag, vilket kommer att firas med en liten bullig flaska äjl - eller ale, som man stavar det på systembolaget - innehållande någon sorts brunt avkok av en lustig gubbe vid namn Brother Thelonius, av etiketten att döma. Smaskens. Och skål och grattis till mig själv!

Ett litet tillägg:
Jag hittade precis den här på youtube. Jag kanske kan sno titeln till boken? ;)